Wordt beter gevonden in Google met je affiliate webshop
SEO instellingen

Het instellen van SEO en wat is het?

In dit venster komt u door op "Instellingen" te klikken en vervolgens op "SEO". Maar wat is SEO? En waarom kunt u dit instelling in het Stellia CMS? Dat gaan wij aan u proberen uit te leggen. SEO betekend (Search Engine Optimization). En is een vorm van zoekmachine optimalisatie. SEO is een verzameling van technieken. Deze technieken zijn gericht op het optimaliseren en verbeteren van uw website voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing etc. Het is dus van belang dat u hiermee aan de slag gaat.

U vind hier 3 zaken:
1. SEO Title
2. SEO Description
3. SEO Keywords

1. SEO Title
De SEO titel geeft uw website een naam. En is te vinden op de volgende plaatsen: in de zoekmachine, in de Browser, op social media, RSS en bookmarking websites. Het bepaalt voor een deel op welke woorden men gevonden wordt. Maar het moet ook kloppen, als mensen op uw link klikken horen ze te krijgen wat ze verwachten te krijgen. De pagina titel valt het meest op in de zoekresultaten, wanneer men uw website bezoekt, is het eerste deel zichtbaar als label in de browser. Laat u dit gedeelte open, dan zal Stellia CMS het gaan invullen met het woord "Affiliate" Dit kunt u direct terug zien als u uw website opent in een browser.

2. SEO Description
De meta description is een tekst die niet zichtbaar wordt op de website, maar wel zichtbaar is in en voor zoekmachines.
De tekst in de meta description wordt door onder andere Google gebruikt als tekst onder de titel van het zoek resultaat en moet daarom de zoekwoorden bevatten waarop de betreffende pagina gevonden moet worden. Als men dit leeg laat dan kiest Google zelf een stukje tekst van de pagina waarin het zoekwoord voorkomt. Het resultaat is dat er een tekst verschijnt met afgebroken zinnen die afgesloten worden met drie puntjes. Verstandig dus om dit zeker wel in te vullen. Het is moeilijk in te schatten hoeveel karakters of woorden de meta description mag bevatten, omdat de lengte bepaald wordt in pixels. Bij veel brede letters zit je al gauw aan maximaal 240 karakters, bij smalle letters kun je soms wel tot meer dan 280 gaan. Hoeveel tekens men moet invoeren is dus moeilijk te bepalen. Maar wij houden meestal 220 aan. Zorg dat de meta description niet te lang is waardoor het door Google wordt afgebroken.

3. SEO Keywords
Zoals u kunt zien gebruiken wij geen meta Keywords. Vaak wordt nog gedacht dat deze nog van belang is voor je vindbaarheid. Wij denken echter van niet. Deze werden vroeger gebruikt om aan te geven wat de belangrijkste onderwerpen van de pagina waren. Deze tag werd al snel misbruikt door deze vol te gooien met zoektermen en door er zelfs woorden in te plaatsen die niet voorkwamen op de pagina zelf.
Wat Google er nu echt mee doet weet natuurlijk niemand. Geloofd u er nog wel in? Dan kunt u hier nog steeds de keywords toevoegen. Voor een groen vinkje voor SEO in het winkel overzicht zijn alleen de Titel en de Description nodig.