SEO toepassen inclusief alle rubrieken, tekstpagina’s en blogs

Zoals je ondertussen wel weet, is SEO onmisbaar voor een affiliate website. Zonder een goede SEO-ranking wordt het erg moeilijk om sales te maken en zonder sales kun je geen geld verdienen. Daarom is het belangrijk om op bijna alle pagina’s van je website SEO toe te passen.

Op de meeste pagina’s van je website kun je niet heel veel SEO doen. Een groot deel wordt al voor je gedaan door Stellia, zoals het responsive maken van je website en de laadtijd zo kort mogelijk maken. Sommige zaken zal je echter nog zelf moeten doen, zoals het invullen van SEO-titels en omschrijvingen en het maken van blogs.


SEO toepassen inclusief alle rubrieken, tekstpagina’s en blogs.

SEO-titels en omschrijvingen

Als je geen SEO-titels en omschrijvingen invult voor je blogs, rubrieken en tekstpagina’s, neemt Google gewoon een stuk tekst van de pagina om als omschrijving te laten zien en een van de headers om als titel te laten zien. Het kan dan zijn dat je zoekwoorden hier niet bij inbegrepen worden en je hierdoor minder goed gevonden wordt. Vul dus altijd alle SEO-titels en omschrijvingen in, voor een zo goed mogelijke vindbaarheid.

Producttags toevoegen

Dit zijn korte, specifieke zoekwoorden die weergegeven worden op de homepagina van je website. Wanneer een bezoeker zo’n tag dan intypt bij Google, komen ze bij jouw website uit. Vul tags in die passen bij je product en die vaak gezocht worden. Verkoop je bijvoorbeeld goedkope laptops, kies dan als tag “goedkope laptop”. Je kunt natuurlijk meer tags toevoegen per product.

Tags voeg je toe via “vindbaarheid” en vervolgens “product tags”. Je kunt nu je tags toevoegen door op “Tags toevoegen” te klikken. Typ in het veld al je producttags in. Meer informatie over de tags vind je ook op deze pagina.

Rich snippets en Google Breadcrumbs

Check dan nog of de rich snippets en Google breadcrumbs aanstaan. Dit zijn allebei manieren om een deel van je website alvast te laten zien in de zoekmachine resultaten.

Met Rich snippets wordt een deel van de informatie op je website, de structured data, weergegeven in de resultaten van Google. Het toevoegen van structured data aan Google gebeurt automatisch door Stellia. Rich snippets verbeteren je vindbaarheid en laten je website meer opvallen in de zoekresultaten.

Ook Google breadcrumbs is een manier van het verbeteren van je zichtbaarheid. Met breadcrumbs geef je Google een idee van de structuur van je website, die Google vervolgens weer kan geven in de zoekresultaten. Zo kunnen bezoekers meteen naar een bepaalde pagina op je website. Dit is vooral nuttig, omdat het oriënteren van je website een stuk makkelijker wordt voor bezoekers.

Je vindt Google Rich snippets én breadcrumbs allebei onder het kopje “vindbaarheid” in het menu.