In dit scherm vind je verschillende onderdelen waarmee jij de website je eigen feel and touch kan meegeven. Met de lay-out kan je dus je website persoonlijker maken waarmee je je onderscheidt van de rest. Wij gaan je hier uitleggen
Het is belangrijk om te weten dat je in Stellia CMS verschillende thema’s kan kiezen. De extra instellingen verschillen per thema. Switch je van thema, dan zal je dus ook andere instellingen te zien krijgen. Stellia CMS onthoudt net als bij de labels wel welke instellingen je hebt ingevoerd. Je hoeft dus niet bang te zijn dat instellingen verloren zullen gaan. Hieronder leggen wij alle type instellingen uit.

Thema Lay-out
Thema – Basis instellingen (Bij alle thema’s hetzelfde)
Thema keuze
Hier kan je kiezen welk thema’s je wilt gaan gebruiken voor je website. Sommige thema’s zullen zich beter lenen voor bijvoorbeeld meubels, andere weer beter voor elektronica. Elk thema heeft een naam van een stad gekregen zodat je beter kan onthouden welk thema je hebt gebruikt.
Staat achter het thema (N/A) dan is dit thema nog in ontwikkeling. Je zult zien dat je in 2019 en 2020 steeds meer keuzemogelijkheden hebt. Thema’s binnen het platform van Stellia CMS zijn door ons eigen team van designers gemaakt. Dit is een erg dure en tijdrovende klus en de nieuwe thema’s komen pas na een testperiode online voor klanten. Het kan dus langer duren dan je verwacht voordat wij weer een nieuw thema uitbrengen.
Thema hoofdkleur
Standaard staat deze kleur ingesteld op kleurcode: #e0024c. Dit is een roze kleur die je heel gemakkelijk kan aanpassen. Dit kan je doen door zelf een kleurcode toe te voegen of door met je cursor de juiste kleur aan te klikken. Ons advies is om te kiezen voor pastelkleuren.
Aantal producten per rij
Bij deze optie kan je kiezen uit 3 of 4 producten per rij. Pas als je daadwerkelijk producten op je website hebt gezet kan je zien wat de uitwerking is van je keuze. Doorgaans worden voor de meeste producten zoals meubels, elektronica, vakanties, witgoed, boeken en dergelijke gekozen voor 3 producten op een rij omdat veel afbeeldingen horizontaal zijn geschoten. Dit is juist weer vaak anders bij kleding. In de meeste gevallen zal hier 4 producten op een rij beter zijn. Afbeeldingen van kleding zijn namelijk vaak verticaal geschoten. Maar de keuze is natuurlijk aan jou. Test even uit wat jij het beste vindt als je producten op je website hebt staan.
Toon “direct bestellen”
Dit is een belangrijke optie binnen het platform van Stellia CMS. Activeer je de “direct bestellen” knop, dan zal er bij de producten op de homepagina en op de overzichtspagina van een gekozen rubriek, een extra button verschijnen: De direct bestellen knop. Zodra bezoekers van jouw website op deze button klikken, worden zij direct naar de adverteerder geleid. De productpagina met alle gegeven over het product wordt hiermee overgeslagen. Let er wel op dat deze functie niet de button van de productpagina vervangt. Er zal zoals gezegd een extra button verschijnen, de button naar de productpagina kan je niet verbergen.
Wil je meer kliks, dan kan het handig zijn deze button op je website te zetten. Maar de vraag is of dit altijd wel de beste keuze is. Risico is namelijk dat bezoekers informatie mislopen omdat ze door op de button direct bestellen klikken, de productpagina zullen overslaan. Een goed geïnformeerde bezoeker, die eerst de productpagina heeft gelezen, zal wellicht eerder kopen. Je moet dus goed afwegen wat jij wilt. Je zal zeker meer bezoekers (dus meer kliks) krijgen door de button direct bestellen te tonen maar de vraag is of dit ook tot meer sales zal leiden. Ons advies is dit per affiliate webshop uit te proberen.

Thema – Basis instellingen
Logomaker – (Bij alle thema’s hetzelfde)
Hier kan je kiezen om zelf een logo te uploaden. Of er eentje door het Stellia CMS platform te laten maken doormiddel van eigen tekst en een kleurcode. Dit laatste zal resulteren tot een modern logo wat geen beeldmerk bevat. Wij gaan nu dieper uitleggen wat het verschil is met een eigen logo en de logo generator van Stellia CMS
Eigen logo gebruiken/ uploaden
Kies je ervoor om zelf een logo te uploaden dat raden wij maximaal 375 pixels breed aan. Maak het logo ook niet te hoog, dit zal er namelijk niet goed uitzien op de website. Wij raden als hoogte maximaal 80 pixels aan. Ook belangrijk om te weten is dat je het logo het beste in jpeg kan uploaden. Elk andere bestand werkt wel, maar Stellia CMS zal dit logo omzetten naar een jpeg bestand. Door het logo al meteen in jpeg bestand en niet te breed te uploaden voorkom je kwaliteitsverlies. Een transparante logo toevoegen zal dus geen zin hebben, omdat transparantie niet in jpeg wordt ondersteund.
Genereer logo met tekst en kleurcode
Dit is een simpele logomaker binnen het platform van Stellia CMS. Als je hiervoor kiest krijg je vervolgens een veld te zien waarin je tekst kan toevoegen. Als voorbeeld: meubels-goedkoop.nl. Nu zal de tekst omgezet worden naar een afbeelding in jpeg. De tekst is in dit voorbeeld nog geheel zwart. Wil je het logo een kleurtje meegeven? Dat kan doormiddel van haakjes. Tekens tussen deze haakjes krijgen de kleur die je hebt gekozen bij thema hoofdkleur. Het logo zoals in het bovenstaande voorbeeld met kleur creëer je zo: meubels-[goedkoop].nl. Het woordje “goedkoop” zal nu de kleur van het hoofdthema krijgen.

Logomaker
Thema – Extra instellingen (Verschilt per gekozen thema)
Kleuren instellingen
Hier kan je (bijna) alle mogelijke kleuren van je gekozen thema aanpassen. Zo kan je er voor kiezen om je menubalk een ander kleurtje te geven of juist de achtergrond. Hiermee kan jij je affiliate webshop nog unieker en onderscheidener maken. Maar maak er geen bonte bedoeling van. Wij zien wel een affiliate webshops voorbij komen met de meeste onmogelijke kleuren combinaties. En of dat de conversie ten goede komt? Wij denken dat je het subtiel moet doen en met kleuren die bij elkaar passen.
Activeer overlay op header
Bij een aantal thema’s komt deze optie terug. Door deze optie te activeren krijg je een layer over je header afbeeldingen. Dit kan je het beste zien als doorzichtig gekleurd papier die je over een afbeelding legt. De foto zal dan door het gekleurd papier een gekleurde waas krijgen. Deze optie kan je dus uit of aan zetten. In sommige gevallen kan een gekleurde waas over de header afbeelding storend zijn. Maar vaak geeft het je layout één geheel omdat de kleuren van je thema terug komt in de header afbeelding.
Kleine header op homepagina
Wil jij niet zo’n grote header afbeelding op je homepagina? Dan kan je met deze optie ervoor kiezen de headerafbeelding in hoogte te verkleinen. Dit kan vooral erg gunstig zijn voor de producten op je homepagina. Een grote header zal namelijk deze producten naar beneden drukken waardoor een bezoeker van je website niet direct de producten te zien zal krijgen. Maar een grotere afbeelding kan juist erg goed zijn als je er voor hebt gekozen geen producten op de homepagina te tonen. Ook kan het juist een kwestie van smaak zijn. Aan jouw de keuze of je juist een grote of kleine header op je site wilt hebben.
Verberg zoekbalk
Met een zoekbalk kan de bezoeker producten zoeken binnen jouw affiliate webshop. Je kan er bij sommige thema’s voor kiezen deze zoekbalk niet te tonen. Deze optie zou je niet direct verwachten omdat het een duidelijke functie heeft. Want waarom zou je de zoekbalk op je affiliate webshop willen verbergen die gemak geeft aan jouw bezoekers van je affiliate webshop?
De zoekbalk zit bij alle thema’s op strategische plekken. Plekken die niet storend zijn voor de bezoeker. Maar wel op een plek dat de bezoeker er niet naar opzoek hoeft. Dit kan in een menubalk of header zijn bijvoorbeeld. Door de zoekbalk te verbergen krijg je op deze plekken meer ruimte. Een header kan bij verbergen kleiner worden gemaakt waardoor producten op je homepagina beter zichtbaar worden. Of de zoekbalk wordt verborgen in de menubalk waardoor er daar mee ruimte ontstaat voor extra hoofdrubrieken.

Thema – Extra instellingen
Icoon toevoegen – (Bij alle thema’s hetzelfde)
Het is ook mogelijk om aan je winkel een icoon toe te voegen. Deze icoon, een klein soort afbeelding, zie je terug in elke willekeurige browser waarmee je de website bezoekt. Stellia CMS heeft al een lijstje met iconen voor je gemaakt. Deze kan je rechten vrij gebruiken. Tevens kan je er hier voor kiezen om een eigen icoon te uploaden.
Een belangrijk detail: zodra je hier een icoon hebt toegevoegd, dan bestaat er een mogelijkheid dat bij het bezoeken van de website op Android toestellen een pop-up verschijnt. Er wordt dan gevraagd of de bezoeker de winkel wil toevoegen aan zijn homescreen. Deze functie kan niet worden gegarandeerd omdat de werking van deze functie afhankelijk is van de browser die de bezoeker gebruikt. Kiest de bezoeker ervoor om jouw winkel toe te voegen aan zijn homescreen, dan zal dit te zien zijn als een icoon tussen al zijn andere apps.
