Wij maken affiliate toegankelijk!

Stel je homepagina bij Stellia CMS in

Hier leggen wij in detail uit hoe je producten en product-tags op je homepagina kan plaatsen.

Homepage instellingen

Homepagina Instellingen

Homepagina instellingen

Zodra je de mapping hebt afgerond staan er producten op je website. Dit kan je zien aan de menubalk: er zijn nu rubrieken zichtbaar. Er staan dan echter nog geen producten op de homepagina. Wij hebben deze optie niet standaard ingesteld omdat wij de gebruiker zelf de keuze willen geven wat er te zien is op de homepagina.

In dit onderdeel van de handleiding vind je informatie over de volgende instellingen:
• Toon homeknop in menu
• Productblokken
• Toon homepagina tekst en Invoer van tekst
• Toon Partner-slider

Hieronder geven we uitleg over deze verschillende instellingen. Omdat de homepagina een belangrijk onderdeel is van de website (je visitekaartje!) raden wij aan de homepagina extra aandacht te geven. Het zal de prestaties van je gehele website ten goede komen.

Toon homeknop in menu

De optie “homeknop” zorgt ervoor dat in de menubalk een button “Home” komt te staan. Het voordeel hiervan is dat een bezoeker van je website op elk moment terug kan keren naar de homepagina, waar hij of zij zich ook bevindt op de website. Dit maakt navigeren op je website extra gemakkelijk.

Toch is het niet voor elke gebruiker van Stellia CMS wenselijk om deze knop te tonen. De gedachte hierachter is dat je de bezoekers snel wil laten klikken op een advertentie te vinden op één van je productpagina’s. Je bouwt dan sneller kliks op waardoor ook de kans op tracking naar een mogelijke sale toeneemt.
Anderzijds zorgt een homeknop er voor dat bezoekers langer gaan navigeren binnen je website en ook dit heeft voordelen. Ervaring leert dat bezoekers die langer op je website zijn voordat zij klikken naar een adverteerder beter hebben nagedacht over hun aankopen. Dit kan zorgen voor minder afkeuringen bij een affiliate netwerk . Ons advies is dus deze homeknop wel te tonen.

Productblokken

Productblokken zorgen ervoor dat producten daadwerkelijk op je homepagina worden getoond. Dit is belangrijk voor je vindbaarheid (SEO) binnen zoekmachines. Bij de onderstaande opties kan je behalve bij “Product Tags” ook aangeven hoeveel rijen je wil laten tonen. Dit kan vanaf 1 tot en met 4 rijen zijn.

Best bekeken producten
Bij best bekeken toont Stellia CMS de meeste bekeken producten. Producten die de meeste “click-outs”, hebben (kliks naar een adverteerder) zullen hier worden getoond.

Random weergave
Stellia CMS kiest hier random welke producten er getoond moeten worden.

Hoogste korting
Hoogste kortingen worden alleen weergegeven als men bij het importeren van de feeds ook de mogelijk heeft gehad om de “originele prijzen” te mappen. Zijn de “verkoopprijzen” en “originele prijzen” gemapt? Stellia CMS rekent dan automatisch uit hoeveel procent korting er op het product wordt weg gegeven. Zijn deze niet gemapt dan zal deze optie er niet voor zorgen dat er kortingen worden weergegeven. Het productblok met hoogste korting wordt dan niet getoond om de homepagina.

Product-tags
Met name het laten tonen van product-tags is van belang voor je vindbaarheid. Wij raden dan ook met klem aan deze optie te gebruiken. Zoekmachines zijn er dol op. Ook voor de bezoeker van de website is zijn product-tags handig. Door op een product-tag te klikken krijgt de bezoeker direct alles te zien dat te maken heeft met de aangeklikte product-tag.

Rubriek
Hier kan je als gebruiker van Stellia CMS kiezen welke rubrieken je wilt laten zien op de homepagina. Dit kan een complete rubriek zijn of een sub-rubriek. Heb je een website met een nichemarkt waarop ook nevenartikelen staan? Het kan dan zinvol zijn om op de homepagina de niche te laten tonen. Bevat de rubriek geen producten dan zal men een leeg productblok te zien krijgen. Zeker bij het onderhoud van je websites is dit een onderdeel om goed op te letten.

Toon homepagina tekst + Invoer van tekst

Bij dit onderdeel kan je een introductietekst plaatsen. Wij adviseren de tekst onderaan de pagina te plaatsen en niet bovenaan. Het is namelijk bij webwinkels ongebruikelijk om bezoekers eerst een stuk tekst en dan pas producten te tonen. Zet daarom je tekst onder de producten.
Het is wel belangrijk om teksten te plaatsen, vooral in verband met de SEO (vindbaarheid van je website). Goede teksten zorgen er voor dat je beter gevonden wordt in de zoekmachines zoals Google. Het schrijven van teksten kost veel tijd. Ook wordt hier vaak te makkelijk over gedacht. Je kan niet zomaar wat tekst schrijven en deze op je websites zetten. Teksten moeten SEO-technisch goed in elkaar zitten, relevant zijn én geen spelfouten bevatten. Zoekmachines kunnen dan met deze teksten aan de slag waardoor je websites veel beter worden gevonden.

Vind je het moeilijk om zelf goede (SEO) teksten te schrijven? Dan verwijzen wij je graag door naar Sonja van de Schrijverije. Sonja is iemand die ook ons helpt bij teksten voor Stellia CMS. Vraag gerust eens een vrijblijvende offerte aan voor teksten voor jouw websites.

Toon Partner-slider

Een leuke instelling die je de partners laat zien die hebt gebruikt op de website. Indien je logo’s hebt toegevoegd bij “Promotiemateriaal > Adverteerder logo’s” dan zullen de adverteerders op je homepagina onder de productblokken in een slider worden getoond. Deze logo’s zijn aanklikbaar indien je achter de logo’s ook een tracking url hebt geplakt. Gebruik je geen logo’s dan raden wij je aan deze optie uit te zetten.