Dion vertelt: Een professionele webshop binnen 15 minuten
5 nov 2019

Dion vertelt: Een professionele webshop binnen 15 minuten

Auteur: Dion Smits

Een professionele webshops binnen 15 minuten

Iedere keer wanneer ik Stellia CMS gebruik, voelt het als een stapje dichterbij mijn einddoel: geld verdienen met affiliate marketing. Na discussies over niches en concurrentie heb ik twintig prachtige onderwerpen voor webshops. De niches liggen dichtbij mij interesseveld, dus zal mijn motivatielevel naar verwachting hoog blijven. In deze blog beschrijf ik de route van niches naar professionele Stellia CMS webshops. Tipje van de sluier: dit gaat razendsnel!

Domeinnamen

Mijn pakket van twintig websites vraagt om twintig websiteonderwerpen. Ik koos voor twintig verschillende niches. Zo spreid ik mijn kansen en kan ik na verloop van tijd zien welke niche wel en welke niet werkt. Heb je op papier wat voor webshops je wil? Dan is het tijd om domeinnamen te vinden.

Het eerste wat ik daar over te zeggen heb: onderschat dit gedeelte niet. Je kunt namelijk lukraak domeinnamen vastleggen, maar het is slimmer om gebruikte domeinnamen te kopen. Het grootste voordeel daarvan zit in de zogenoemde page authority. Met andere woorden: gebruikte domeinnamen hebben (vaak) een hogere ranking in zoekmachines dan ongebruikte domeinnamen. Misschien een beetje technisch, maar Hans legt je dat haarfijn uit. Mijn advies is om dat echt op te volgen wil je snel succesvol worden in deze branche.

Webshops opmaken


Domeinnamen vastgelegd? Dan is het tijd om je webshops online te gooien en de pagina’s te pimpen. Het fijne van Stellia CMS is dat het ongelooflijk simpel is om een professionele lay-out te creëren zonder kennis te hebben van websites bouwen. Je kunt zelf logootjes toevoegen, icoontjes downloaden en kleuren kiezen. Als je wil heb je binnen tien tot vijftien minuten een strakke website in de lucht. Hierbij een voorbeeld van een van mijn webshops - Knaagdieren forum. Zo simpel kan het zijn! Het enige wat je dan nog te wachten staat, zijn de product feeds.

In mijn volgende blog(s) leg ik stap voor stap uit hoe je feeds toevoegt en waar je op moet letten.