Als publisher wil je snel nieuwe afzetmarkten vinden voor je adverteerder. Door een marketing advertentie te plaatsen kan je die eenvoudig vinden. Dit is niet alleen goed voor je adverteerder maar ook voor jou. Immers, hoe meer je adverteerder via jou verkoopt, hoe meer commissie jij krijgt. Er zijn allerlei mogelijkheden voor het plaatsen van een marketing advertentie. Je advertenties plaats je via kanalen op internet, via zoekmachines maar vooral ook via social media. Denk aan Instagram en Facebook. Gelukkig is dat ook (nog) heel betaalbaar. Wel is het natuurlijk zaak je kosten en baten goed in de gaten te houden. De kosten van een marketing advertentie moeten wel worden gedekt door de baten. Met andere woorden: je moet meer verdienen aan een marketing advertentie dan dat die advertentie jou kost.

Verschillende mogelijkheden marketing advertentie
Er zijn verschillenden marketing advertenties. Zo zijn er actie advertenties, link advertenties en carrouseladvertenties. Een actie advertentie is een bericht waarop bezoekers direct actie moeten ondernemen. Je biedt bijvoorbeeld korting aan op één bepaald product en alleen vandaag, deze week of voor de eerste 100 bezoekers. Dit zet mensen die je advertentie zien aan tot actie. Ze moeten snel reageren, anders geldt de aanbieding niet meer.
Een linkadvertentie is meer een “gewone” advertentie waarin je info geeft over een of meer producten of een productgroep. Geïnteresseerden klikken op je advertentie waarna ze een bezoek brengen aan je website. Een carrouseladvertentie is een advertentie waarin meerdere afbeeldingen zijn te zien. Bijvoorbeeld beurtelings een volledig en gedetailleerd deel van je product.

De voordelen van een marketing advertentie
Op social media kan je berichten plaatsen en deze vervolgens promoten. Doe je dat bijvoorbeeld via Facebook, dan kan je je doelgroep zelf kiezen. Verkoop je auto-onderdelen dan kan je via doelgroep bepaling instellen dat alleen mannen je advertentie zien, of alleen mensen van een bepaalde leeftijd. Je kunt zelfs instellen dat alleen mensen die geïnteresseerd zijn in een bepaald merk auto je advertentie zien. Handig, want zo benader je heel gemakkelijk een specifieke doelgroep en ziet niet iedereen zomaar jouw advertentie. Dat scheelt veel kosten omdat je meteen potentieel geïnteresseerden kunt aanspreken. Via markering advertenties op social media kan je versneld een vast klantenbestand opbouwen.
Start een affiliate site